CRITICAL THINKING, INFORMATION TECHNOLOGIES AND QUALITY OF TEACHERS EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56219/investigacinypostgrado.v33i2.2821

Keywords:

critical thinking, technology of the information and communication, educational quality, higher education

Abstract

Critical thinking is closely related to the use of ICT and the generation of quality in teachers training. This article is a documentary review derived from a research whose main objective was to establish the relation of the critical thinking-ICT-quality triad of education, in virtue of the needs of Peruvian professors. We reviewed the essential theories about critical thinking, the basic assumptions of technologies as strategies and the fundamental ideas about the quality of education. Likewise, some experiences were presented that support the need for an integrated project, until reaching a thematic application proposal. The final idea is to continue with the discussion of these three concepts, which led to praxis could greatly benefit higher education in Peru.

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Author Biographies

Francisco Víctor García-León, Universidad Nacional de Educación

Magíster y Doctor en Ciencias de la Educación. Licenciado en Educación con especialidad en Lengua Española.




Jéssica Mendoza-Montoya, Universidad Nacional de Educación

Licenciada en Ciencias de la Comunicación. Metodóloga y capacitadora en el Instituto Nacional de Estadística e Informática (INEI). Especialista en Ciencias de la Comunicación con experiencia en Docencia Universitaria. 

William Camilo Yauris-Polo, Universidad Nacional “José María Arguedas”

Maestro en Docencia en el nivel superior. Investigador RENACYT (Nivel VI). Lic. en Educación Primaria  (Universidad Tecnológica de los Andes). Licenciado en Psicología (Universidad Particular Inca Garcilaso de la Vega).





Yudy Pérez-Zúñiga, Universidad Tecnológica de Los Andes

Maestra en Docencia en el nivel superior.

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Published

2018-10-10

How to Cite

García-León, F. V. ., Mendoza-Montoya, J. ., Yauris-Polo, W. C. ., & Pérez-Zúñiga, Y. . (2018). CRITICAL THINKING, INFORMATION TECHNOLOGIES AND QUALITY OF TEACHERS EDUCATION. INVESTIGACIÓN Y POSTGRADO, 33(2), 179–192. https://doi.org/10.56219/investigacinypostgrado.v33i2.2821

Issue

Section

Artículos