INSTRUCTIONAL DESIGN FOR A RESPONSIBLE SEXUALITY OF UNIVERSITY YOUNG PEOPLE
Keywords:
instructional design, sexual education, virtual environments for learningAbstract
Based on diagnosis derived from results of research work focused on first semester undergraduate students at UNEFA- Caracas, a proposal for an instructional design for the university student’s sexual guidance is presented. Such proposal is supported on a constructivist perspective as well as on virtual environments for teaching on the basis of principles of Information and Communications Technologies as an empowering and facilitating tool which has positive impacts on the teaching-learning process. The phases of context analysis, course design, and its development were fulfilled. These phases corresponded to the three first stages of the instructional design. The aim of this work is the insertion of sexual education in the university sphere in order
to provide students with learning along with timely and responsible information, sound decision making, and the possibility of engaging in sexual relationships with healthy attitudes.
Downloads
References
Acebal, A. (2006). El factor humano con la educación a distancia. Buenos Aires: Acción Editorial.
Bravo, L. (s.f.). Lecturas de educación y currículo. Caracas: Biosfera.
Bravo, L. (1985). Teoría Curricular. Caracas: Carhel.
Goncalves, S., Castellá, J. y Sandra, M. (2007). Predictores de conductas sexuales de riesgo entre adolescentes. Interamerican Journal of Psychology [Revista en línea], 41(2). Disponible: http://www.redalyc.org/pdf/284/28441206.pdf [Consulta: 2010,
Diciembre 15]
Kardousli, N. (2011). Responsabilidad sexual del estudiante universitario. Un reto para la educación virtual. Trabajo de grado de maestría no publicado, Universidad Nacional Experimental de las Fuerzas Armadas, Caracas.
Kardousli, N. (2011). La sexualidad del estudiante universitario. Una perspectiva desde la responsabilidad, De Auditu, 3, 30-51.
Kaufman, R. (1991). Planificación de sistemas educativos. México: Trillas.
Marqués, P. (s/f.). El Impacto de la Sociedad de la Información en el Mundo Educativo. [Página en línea]. Disponible: www.peremarques.net [Consulta: 2011, febrero 20]
Martínez, N. (2006). Deserción universitaria: causa, frustración y pobreza: Unesco. El Universal, México [Página en línea]. Disponible: www.eluniversal.com.mx [Consulta: 2011, enero 20]
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Universidad Pedagógica Experimental Libertador
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Investigación y Postgrado está bajo una licencia internacional Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 .
La política de acceso abierto y de licencias con “algunos derechos reservados” no niega la propiedad intelectual ni los derechos de los autores respecto a sus artículos, al contrario, los respeta. Es por ello que:
No se reservan los derechos de publicación de los artículos. Los autores podrán distribuir su artículo en cualquier otro medio, siempre y cuando sea sin fines de lucro. Debe informar al Editor de esta nueva publicación y debe dar el crédito a la revista Investigación y Postgrado.