THE ADULT IN A LEARNING SITUATION UNDER THE APPROACH OF DISTANCE, BLENDED OR ONLINE EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.56219/investigacinypostgrado.v38i1.1993Keywords:
educaci´ón a distancia, TIC, adulto, andragogíaAbstract
Within this essay, we reflect on the adult in the role of student and the advantages offered by Distance Education, blended or online to achieve its goal. In the first section, the adult is described in terms of his personality, abilities, strengths and disadvantages. And in the next section, the characteristics of education mediated with digital technology and the Internet are exposed. Undoubtedly, this educational modality offers great opportunities to adults who want to continue their academic and professional training throughout their lives.
Downloads
References
Adam, F. (1970). Andragogía, ciencia de la educación de adultos. Caracas: Universidad Nacional Experimental Simón Rodríguez.
Andersen, E. (2017). Aprender a aprender. Caracas: Universidad Nacional Abierta.
Anria, C. (2017). Educación en línea. Caracas: Universidad Nacional Abierta.
Bello, J. (2008a). Diccionario de Educación. Caracas: Edit. Panapo.
Bello, J. (2008b). Diccionario de Psicología. Caracas: Edit. Panapo.
Capitillo, J. (2017). El adulto y sus características en situación de aprendizaje. Caracas: Universidad Nacional Abierta.
Casas, M. (2017). Fundamentos teóricos de la Educación a Distancia. Caracas: Universidad Nacional Abierta.
Castro, M. (2017). El adulto y su aprendizaje. Caracas: Universidad Nacional Abierta.
García, L. (1988). El aprender adulto. Educadores. 145, enero – marzo. UNESCO.
Gómez, G. (2006). Breve diccionario etimológico de la lengua española. 2da. Edic.
México: Fondo de Cultura Económica.
Grace, C. (1988). Desarrollo Psicológico. 4ta. Edic. México: Prentice Hall.
Ríos, P. (2009). Psicología. La aventura de conocernos. 3ra.Edic. Caracas: Edit. Cognitus.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 INVESTIGACIÓN Y POSTGRADO
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Investigación y Postgrado está bajo una licencia internacional Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 .
La política de acceso abierto y de licencias con “algunos derechos reservados” no niega la propiedad intelectual ni los derechos de los autores respecto a sus artículos, al contrario, los respeta. Es por ello que:
No se reservan los derechos de publicación de los artículos. Los autores podrán distribuir su artículo en cualquier otro medio, siempre y cuando sea sin fines de lucro. Debe informar al Editor de esta nueva publicación y debe dar el crédito a la revista Investigación y Postgrado.