The construction of the argumentary text: the case of the school essay
Keywords:
Textual typology, Argumentation, Superstructure, sScholar essay and criterionAbstract
This workmarks the principal characteristics and qualities that difference the essay like discursive typology; the explication and structure of each one of the parts of this with the finality to realize a scholar essay to its learning in General Media Education; In this, marks some observations about the competence of the shape and content of the text, and finish with a basic esquem model for the elaboration of scholars essays that could to serve of help for its construction.
References
Adorno, T. (1962). Notas de literatura. Buenos Aires: Ariel.
Arcas, Y. y Arenas, T. (2006). Lengua y Literatura 2º año (2a.ed) Caracas, Venezuela: Editorial Santillana.
Agudelo Montoya, C. (2010). ¿Cómo se hace un ensayo? [Documento en línea] Disponible: http://www.academia.edu/4098403/COMO_SE_HACE_UN_ ENSAYO_Claudia_Liliana_Agudelo_Montoya_Resumen [Consultado: 2015, marzo 17]
Carrera, Vásquez y Díaz. (2005). Técnicas de redacción e investigación documental. Caracas: Editorial Panapo.
Cruz, J. (s.f). Anotaciones en torno al ensayo como género literario. Caracas: Fondo Editorial Ipasme.
Eemeren van, F. y Grootendorst, R. (2006). Argumentación, comunicación y falacias. Una perspectiva pragma-dialéctica. Santiago de Chile: Ediciones Universidad Católica de Chile.
Eemeren van, F y Grootendorst, R. (2006). Argumentación: análisis, evaluación y presentación. Buenos Aires: Editorial Biblos.
Fuenmayor, G., Villasmil, Y. y Rincón, M. (2008). Construcción de la microestructura y macroestructura semántica en textos expositivos producidos por estudiantes universitarios de Luz. En Letras, vol.50, n° 77, pp.189-219.
Fumero, F. (1994). El ensayo como tipo de texto. Trabajo de grado no publicado. Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Instituto Pedagógico “Rafael Alberto Escobar Lara”, Maracay.
Herrera, E. (1991). El reportaje, el ensayo: de un género a otro. Caracas: Editorial El dorado.
García Romero, M. (2004). Aproximación al estudio de las representaciones de los docentes universitarios sobre el ensayo escolar. En Revista de Teoría y Didáctica de las Ciencias Sociales, n°9, pp. 9-33.
Millán, R. (1990). El ensayo: notas para una discusión. En Letras 47, pp.103-115.
Paraíso, L. (1976). Estructura y ritmo de la prosa. Barcelona: Planeta.
Sánchez, I. (1993). Coherencia y órdenes del discurso. En Letras 50, pp. 61-81.
Universidad Pedagógica Experimental Libertador. (2006). Manual de trabajos de Grado de Maestría y Tesis Doctorales (4ª. Ed.). Caracas: FEDUPEL.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.