Theoretical aspects in the methodology learning-service

Authors

  • María Carolina Riobueno Instituto Pedagógico Miranda José Manuel Siso Martínez. Universidad Pedagógica Experimental Libertador
  • Kenia Tovar Instituto Pedagógico Miranda José Manuel Siso Martínez. Universidad Pedagógica Experimental Libertador.

DOI:

https://doi.org/10.56219/rgp.vi34.539

Keywords:

Community service, Service learning methodology

Abstract

Law Student Community Service Higher Education (2005), is one of the innovative strategies to achieve the objectives of nutritional exchanges between universities as agents of social change and communities. It is governed by the principles of the Constitution of the Bolivarian Republic (1999), however, despite altruistic precepts of it, the mechanisms of implementation of the Methodology Learning Service (MA-S) does not define precisely. Considering these premises the author was directed to propose conceptual theoretical guidelines in designing learning strategies to develop the Methodology Learning Service in Community Service Program Pedagogical Institute of Miranda Jose Manuel Siso Martinez, which could help improve the quality of student learning through this methodology, as well as to promote solidarity intended to provide a participatory response to a social need.

Author Biographies

María Carolina Riobueno, Instituto Pedagógico Miranda José Manuel Siso Martínez. Universidad Pedagógica Experimental Libertador

Profesora en Pedagogía Social UPEL- Instituto de Mejoramiento Profesional del Magisterio (Distinción Magna Cum Laude). Especialista en Asesoría en Educación Familiar (2004) Universidad Nacional Simón Rodríguez. Magister en Estrategia de Aprendizaje (2008), UPEL-IPMJMSM. Investigadora activa del Núcleo Estudios y Evaluación de la Creatividad  (UPEL-Instituto Pedagógico de Caracas).

Kenia Tovar , Instituto Pedagógico Miranda José Manuel Siso Martínez. Universidad Pedagógica Experimental Libertador.

Profesora de  Educación Integral (2007) UPEL- Instituto Pedagógico de Miranda, José Manuel Siso Martínez. Distinción Summa Cum Laude. Magister en Lectura y Escritura (2012), UPEL-Instituto Pedagógico de Caracas. Investigadora activa del Núcleo Estudios y Evaluación de la Creatividad (UPEL-Instituto Pedagógico de Caracas).

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Published

2015-12-01

How to Cite

Riobueno, M. C. ., & Tovar , K. . (2015). Theoretical aspects in the methodology learning-service. GACETA DE PEDAGOGÍA, (34), 33–54. https://doi.org/10.56219/rgp.vi34.539

Issue

Section

General Articles