Social networks usage in the strengthening of reading competences
DOI:
https://doi.org/10.56219/rgp.vi48.2444Abstract
The inclusion of ICT in education is considered a skill that strengthens the development of reading skills, but some institutions do not consider the management of social networks relevant as a learning strategy. This article aims to determine the importance of managing a Didactic Sequence (SD) using the social network Ed mode. At the methodological level, a descriptive study with a mixed approach was used, applying the survey to students and teachers to know habits of ICT use, as a result, some findings were found that were categorized based on the exercises applied, making known the importance of using social networks as a learning medium to improve reading skills. To conclude, it was determined that the use of social networks and web 2.0 tools are a fundamental axis for the development of collaborative work, linking digital tools.
References
Abreu Alvarado, Y., Barrera Jiménez, A. D., Breijo Worosz, T., y Bonilla Vichot, I. (2018). El proceso de enseñanza-aprendizaje de los Estudios Lingüísticos: su impacto en la motivación hacia el estudio de la lengua. Mendive. Revista De Educación, 16(4), pp. 610–623.
Dreyer, Ch. y Nel, Ch. (2003). Teaching reading strategies and reading comprehension within a technologyenhaced learning environment. System, núm. 31, pp. 349-365.6
Ferreiro Gravié, R. (2007). Una visión de conjunto a una de las alternativas. Electrónica de Investigación Educativa, 277-286. https://redie.uabc.mx/redie/article/view/176
Garrido, A. (2011) Ed modo.¿Qué es Ed modo? https://acortar.link/OgzaDJ
Ministerio de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones-MinTIC- (2009). En la ley 1341, Artículo 6. https://acortar.link/LFWym3
Ministerio de Educación Nacional de Colombia- MEN- (2012) https://acortar.link/zWoZxb
Ministerio de Educación Nacional. (2008). Estándares básicos de competencias del lenguaje. Bogotá D.C.: Ministerio de Educación Nacional.
Solé, I. (2006). Estrategias de lectura. Barcelona: Graó. https://rb.gy/1ws2
Vera (2012). Introducción del tic´s en el proceso de enseñanza aprendizaje de la lengua castellana. (Tesis de Maestría en Tecnología Educativa y Medios Innovadores para la Educación). Universidad Autónoma de Bucaramanga- Tecnológico de Monterrey- México, Bucaramanga, Santander, Colombia. https://rb.gy/1xqk
Zavala Vidiella, A. (2008). La práctica educativa. Cómo enseñar. Barcelona: Barcelona: Graó, de Serveis Pedagógics. https://rb.gy/5h4c
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.