THE ROLE OF THE TEACHER AS AN INFLUENCE IN THE CLASSROOM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56219/dialgica.v20i2.2609

Keywords:

Education, teacher influence, influencers

Abstract

The research presented in an interpretative paradigm essay article shows how teachers can significantly influence their students by applying some strategies that influencers use in digital marketing. The purpose of this research is to show, through the interpretation of the influencers' strategies, how teachers can use marketing in the classroom while maintaining the essence of education. In this article it is evident that the influence that the teacher exerts on his students must become a significant influence, that is to say, convert his students into real followers of what he teaches and for this it is necessary to know them and adapt their communication strategies to what they teach. that they are interested in.

Author Biography

Mauro León, Instituto Universitario Adventista de Venezuela

Ingeniero civil, graduado en la Universidad de Oriente núcleo Bolívar con experiencia como analista de costo de obras. Licenciado en Teología y Magister en Teología Pastoral. Experiencia en marketing digital y producción radial. Actualmente, docente en el área de Teología Sistemática en el Instituto Universitario Adventista de Venezuela.

References

Ahumada Cervantes, J. M., Cervantes Leal, R., Romero Sánchez, C., Cerecer Rubio, L. I., Salcido Bastidas, L. O., & Nevarez Samano, C. L. (2022). Influencia del Docente en el Desarrollo de Habilidades Socioemocionales de los Alumnos del Nivel Superior: Caso Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Extensión Sinaloa de Leyva. Congreso Internacional de Investigacion Academia Journals, 14(9), 27-32.

El marketing de influencias y su efecto en la conducta de compra del consumidor millennial. (s. f.). Recuperado 26 de junio de 2023, de http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2215-910X2020000200099

Hontoria, D. C. (2022). Influencer vs. influyente: Una reflexión optimista sobre el nuevo paradigma en la educación a golpe de post. Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers, 391, Article 391. https://doi.org/10.14422/pym.i391.y2022.011

«influencer». (2023, mayo 21). Real Academia Española. https://www.rae.es/observatorio-de-palabras/influencer

Piedra, E. S. de la, y Meana, R. J. (2017). Redes sociales y fenómeno influencer. Reflexiones desde una perspectiva psicológica. Miscelánea Comillas. Revista de Ciencias Humanas y Sociales, 75(147), Article 147.

Rivera-Abad, S. L. (2021). Estrategias utilizadas por los influencers ecuatorianos como agentes del marketing digital, para promover la venta de productos y servicios en la red social Instagram. https://repositorio.consejodecomunicacion.gob.ec//handle/CONSEJO_REP/2618

SanMiguel, P. (2020). Influencer Marketing: Conecta tu marca con tu público. Editorial Almuzara.

Sierra, J. A. J., y Alcántara, A. C. (2019). La influencia del profesor apasionado en la mejora académica y el desarrollo personal de sus alumnos. Estudios sobre Educación, 36, 31-51. https://doi.org/10.15581/004.36.31-51

Velázquez, J., y Hernández, G. (2020). Influencia del Liderazgo docente en la motivación de universitarios. https://doi.org/10.46661/ijeri.4582

Published

2024-04-09

How to Cite

León, M. . (2024). THE ROLE OF THE TEACHER AS AN INFLUENCE IN THE CLASSROOM. DIALOGICA, 20(2), 111–121. https://doi.org/10.56219/dialgica.v20i2.2609