TEACHING STRATEGIES FOR CONFLICT RESOLUTION IN THE BASIC EDUCATION TEACHER'S CLASSROOM

Authors

  • Ángel González Instituto Universitario de Aeronáutica Civil

DOI:

https://doi.org/10.56219/dialgica.v18i2.1996

Keywords:

Strategies, Didactics, Conflict, Resolution, Classroom

Abstract

Teachers preferably apply dynamics that allow healthy interaction among their students. Due to the incidence of school conflicts and the shortcomings found in the actions and dynamics that they apply, the suggestions of didactic strategies were elaborated, argued in the documentary review. Objectives: Propose didactic strategies for conflict resolution aimed at teachers of the Basic Education classroom at the UEN Sótero Arteaga Miguelena, Cagua, Aragua State. Method: Non-experimental design, field research, descriptive level. The sample was census type. The data collection technique was the survey, and as an instrument a questionnaire was designed with twenty response questions with Likert-type scaling. Results: School conflicts are associated with exclusion, discrimination and bullying. The actions carried out by teachers are focused on strengthening students' self-esteem by promoting the practice of values.

Author Biography

Ángel González, Instituto Universitario de Aeronáutica Civil

Profesor del Instituto de Aeronáutica Civil de Maracay en áreas de formación inicial, proyecto comunitario, y aula virtual. Imparte docencia de Formación Sociocrítica I, II, Proyecto Sociocomunitario, Proyecto Nacional y Nueva Ciudadanía, Geografía Aplicada en las Especialidades Técnico Superior Universitario y Licenciado en Aeronáutica Civil, mención Búsqueda y Salvamento; mención Control de Tránsito Aéreo, mención Información y Comunicación Aeronáutica, mención Electrónica para la Seguridad del Tránsito Aéreo, a través del aula virtual. Su labor de investigación se centra en las áreas de educación a distancia tecnologías en el sector aeronáutico y en el ámbito del emprendimiento, teniendo 4 años de investigación reconocidos. Es Licenciado en Administración, Especialista en Gerencia mención Negocios, Especialista en Procesos Didácticos Nivel Básico, Msc. en Educación Superior y Gerencia Educativa. Cuenta con 15 años de experiencia en el sector público y 4 en el sector privado en tareas de dirección y gestión.

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Published

2023-06-06

How to Cite

González, Ángel. (2023). TEACHING STRATEGIES FOR CONFLICT RESOLUTION IN THE BASIC EDUCATION TEACHER’S CLASSROOM. DIALOGICA, 18(2), 27–59. https://doi.org/10.56219/dialgica.v18i2.1996