ACADEMIC TUTORING FROM DISRUPTIVE THINKING IN THE DEVELOPMENT OF INDEPENDENT RESEARCH WORK

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56219/dialgica.v21i4.3317

Abstract

In this essay, the tutor's capacity is glimpsed in awakening disruptive thinking in future researchers from a biophilic perspective, facilitating answers to their concerns in the tutorial process and thus obtaining a successful production. The purpose of the article is to describe the profile of tutors in their tutorial action. To do this, specialized literature was used such as Claret Veliz (2011), where he points out how to be an effective and efficient thesis tutor, Hermoso (2023) with his enactive turn, tendency in doctoral seminars, and Ríos (2017) with disruptive thinking. Being a documentary investigation, we worked under the interpretive paradigm, to capture a Hermeneusis through all those foreign ideas provided by these authors, obtaining our own updated ideas about that important work carried out by the figure of the tutor, and where the main author is the disruptive thinking on which it is necessary to emphasize. 

Author Biography

Norys Marina Granado, Universidad de Carabobo

Postdoctorado en Investigación de la formación tutorial. Doctorado en Ciencias de la Educación por la Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Maestría en Gerencia Avanzada en Educación. Licenciada en Ciencias Sociales en la Universidad de Carabobo. Diplomado en Asesorías y Tutoría en Investigación en la UC y en Convenio UPEL - Colegio Universitario de Administración y Mercadeo.  Coordinadora de práctica profesional. Docente universitaria y Educación Básica (jubilada). Ejerciendo cargo de coordinadora en el departamento de investigación, adjunta a planificación y evaluación en la UNEFA Isabelica. Actualmente me desempeño como facilitadora en el diplomado de investigación de la Universidad de Carabobo. Tutora y asesora de tesis en todos los niveles.

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Published

2024-12-16

How to Cite

Granado, N. M. . (2024). ACADEMIC TUTORING FROM DISRUPTIVE THINKING IN THE DEVELOPMENT OF INDEPENDENT RESEARCH WORK. DIALOGICA, 21(4), 194–206. https://doi.org/10.56219/dialgica.v21i4.3317