EDUCATION AND SCIENCE POLICY IN VENEZUELA: A REFLECTION ON CURRENT KNOWLEDGE NEEDS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56219/dialgica.v20i1.2252

Keywords:

innovation, society, globalisation, public policies, education

Abstract

Venezuela is a country that has innumerable natural and economic resources, but above all, it has a human Social Capital that the State neither takes advantage of nor recognises. Therefore, professionals are moving to other countries in search of better job offers and where this great human potential is valued and rewarded. This has led to policies concerning education and science being established by governmental bodies that do not have the necessary knowledge to propose appropriate solutions in accordance with a society that has increasingly complex and interconnected needs and problems. Therefore, the call is to propose Public Policies based on Knowledge and thus avoid the improvisations that so far have not generated any scientific, economic, social or cultural benefit to Venezuelan society.

Author Biography

Christiam Álvarez Prieto, UPEL-IPMAR

Profesora en Ciencias Naturales-Mención Química (IPMAR) con Maestría en Educación, Mención: Enseñanza de la Química y Doctorado en Educación. Maestrante en Informática Educativa. Con dos postdoctorados: Ph. D. en Currículo y Ph. D. en Investigación. Cuenta con experiencia profesional docente en Educación Media, Diversificada y Universitaria (Pregrado, Maestría y Doctorado) como docente de aula y coordinador del área científica. Investigadora clase “B” acreditada por el Programa de Estímulo a la Innovación e Investigación (PEII). Con ponencias nacionales, internacionales (presenciales y virtuales) y publicaciones en revistas arbitradas e indexadas. Tutor de Tesis y Trabajos de Grado (Doctorado y Maestría). Tutor de Proyecto Comunitario. Coordinadora de Promoción y Difusión de la investigación. Jefe del Departamento de Química (UPEL-IPMAR).

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Published

2023-08-27

How to Cite

Álvarez Prieto, C. . (2023). EDUCATION AND SCIENCE POLICY IN VENEZUELA: A REFLECTION ON CURRENT KNOWLEDGE NEEDS. DIALOGICA, 20(1), 135–147. https://doi.org/10.56219/dialgica.v20i1.2252